Hvor kommer Hot-Rods fra ?

Slutningen af ​​1930’erne-1950’erne

Udtrykket synes først at have optrådt i slutningen af ​​1930’erne i det sydlige Californien, hvor folk raced modificerede biler på tørre sø senge nordøst for Los Angeles efter reglerne i det sydlige Californien Timing Association (SCTA), blandt andre grupper. Aktiviteten steget i popularitet efter Anden Verdenskrig, især i Californien, fordi mange tilbagevendende soldater modtog teknisk uddannelse i tjenesten. Mange biler blev udarbejdet af bootleggers som reaktion på Forbud, så de kan undgå indtægter agenter ( “Revenooers”); nogle politiets køretøjer blev også ændret i respons.

De første hot rods var gamle biler (oftest Fords, typisk Model Ts, 1928-1931 Model Som eller 1932-1934 Model B), modificeret til at
reducere vægten. Typiske modifikationer var fjernelse af konvertible toppe, hætter, kofangere, ruder, og / ellerfendere; kanalisering kroppen; og ændring af motoren ved tuning og / eller udskiftning med en kraftigere type. Speedster var en almindelig betegnelse for den modificerede bil. Hjul og dæk blev ændret for bedre trækkraft og håndtering. “Hot Rod” var til tider en term, der anvendes i 1950’erne som en nedsættende betegnelse for enhver bil, der ikke passede ind i mainstream. Hot rodders »ændring blev anset for at forbedre udseendet samt, hvilket fører til at vise biler i 1960’erne replikerende disse samme modifikationer sammen med en karakteristisk maling job.

Under Forbud æra i USA (1920-1933), ville bootleggers ændre deres biler for at få dem til at køre hurtigere end biler som agenter og andre retshåndhævende myndigheder, og dette kan ses som en forgænger for den hot rod hobby.

I 1950’erne, motor swaps for hot rods involverede ofte montering Ford flathead motor med krumtapaksler på op til 4,125 inches (og for nogle biler, endnu mere!). Det var også populært at kede dem ud af 0,1875 inches til 3,375 inches. Denne praksis til sidst faldt i unåde på grund af øget risiko for blokken til at overophede og crack.

 

De ældste kendte anvendelser af ordet hot rod

Er fra 1930’erne, når bilejere i det sydlige Californien, ville USA ændrer deres biler og race dem på de store, tørre sø senge placeret nordøst for Los Angeles. I 1937 blev den sydlige Californien Timing Association (SCTA) dannet i et forsøg på at standardisere reglerne for jord hastighed racing begivenheder. Oprindelsen af ​​udtrykket hot rod er uklar, men det kan have noget at gøre med udskiftning knastakslen af ​​et køretøj med en “varmere” version – en varm pind eller en hot rod.

Ombygning

Hot rod histore gennem de tidlige dage af Hot Rodding, bilerne som bruges var ofte Ford, især Model T, Model A og Model B. og kunne købes forholdsvis billige og var ikke alt for kompliceret til at ændre. De blev primært ændret for at mindske vægten og hjul og dæk blev ændret for at forbedre trækkraft og håndtering. Undertiden blev motoren tunet eller erstattet med en mere kraftfuld en, og karosseriet kunne også kanaliseres (sænket over rammen). Eksempler på elementer, der ofte blev fjernet fra tidlige hot rods (eller speedsters eller Gow job, som de også blev kaldt) er emhætter, kofangere, konvertible toppe, fendere og forruder.

Efter Anden Verdenskrig

Da en masse soldater vendte hjem til USA efter at have modtaget teknisk uddannelse i service – uddannelse, som de kunne bruge til at ændre deres biler. Samtidig blev mange små militære lufthavne i hele USA opgivet eller semi-forladte, og kunne bruges til Hot rodding begivenheder. Adgang til en tør sø bund eller lignende blev brugt til at afholde et forholdsvis sikkert hot-rod løb væk fra normal trafik.

I 1950’erne hot rod entusiaster

Begyndte at fokusere på ikke blot at forbedre hastighed og håndtering, men at forbedre udseendet af deres biler. Til sidst, særprægede lakeringer blev almindeligt for hot rods. Mange hot rod foreninger blev dannet i hele landet og magasiner blev lanceret til Hot rodders. The National Hot Rod Association (NHRA) blev grundlagt allerede i 1951 for at give et styrende organ for drag racing. Den første NHRA sponsorerede begivenhed var Nationals afholdt i Great Bend Municipal Airport i Kansas i 1955.

Tid til nye motorer

I 1950’erne, var motor swaps for hot rods involverede ofte montering Ford flathead motor med krumtapaksler på op til 4,125 tommer (og for nogle biler, endnu mere!). Det var også populært at kede dem ud af 0,1875 tommer til 3,375 tommer. Denne praksis til sidst faldt i unåde på grund af øget risiko for overophedning af blokken med revner til følge.

I 1960’erne blev Ford flathead motor stort set fortrængt af den tidlige hemi motor fra Chrysler. I 1963 blev New Journalism pioner Tom
Wolfe essay om hot rods offentliggjort i Esquire Magazine under opmærksomhed opsigtsvækkende titel “Der Goes (Varoom! Varoom!) At Kandy-Kolored (Thphhhhhh!) Tangerine-Flake Streamline Baby (Rahghhh!) Omkring Bend (Brummmmmmmmmmmmmmm) … “. Dette essay blev senere medtaget i 1965 bogen The
Kandy-Kolored Tangerine-Flake Streamline Baby, en bog stort set krediteret for at hjælpe med at bringe mainstream opmærksom på vigtigheden af ​​varmt Rødding i populærkulturen.

hot rod historie wthe slutningen af ​​1960’erne og begyndelsen af ​​1970’erne wan æra, hvor store bilproducenter begyndte at tilbyde biler, der ikke har brug for nogen ændringer at være højtydende. Interessen for varmt Rodding aftaget som det blev muligt at blot købe en “muskel bil” lige fra samlebåndet.

Efter 1973 Olie Krise, de store bilproducenter flyttet fokus fra “muskler” brændstofeffektivitet og dette bedt en ny interesse i privat fifle med din bil at gøre det hurtigere. Nu blev den lille blok Chevy dominerer hot rod scene. Mens hot rods tidligere hovedsageligt var skabt til løb, havde muskel biler i slutningen af ​​1960’erne og begyndelsen af ​​1970’erne fået offentligheden vant til at have en højtydende dagligdags bil. Den cad mod scene af 1970’erne var derfor mindre fokuseret på væddeløb og mere fokuseret på at skabe “street stænger”. Street Rodding var stort set en familie orienteret hobby med nationale arrangementer bliver arrangeret af National Street Rod Association (NSRA).

FACEBOOK